Skip to main content

PEMATAH HATI

             Since lagu pematah hati punya official music video published harini. So, aku pun nak throwback and story tentang "PEMATAH HATI" aku. Diulang, kisah lama. Just throwback, tak sedih pun. Haha. Okay, ready ? 
Aku mmg minat dia since first day aku nampak dia. Tp masa tu aku tahu dia ada gf, aku xpernah try approach dia pn & aku pendamkn je prasaan aku. Tp ntah mcm mana lama2 aku boleh bkawan dgn dia & masa tu pulak aku dapat tahu dia dah break dgn gf dia. Bkwn punya bkwn lebih kurang setahun mcm tu sampailah aku rasa dah sampai masa aku bgtahu dia psl perasaan aku. Sehari sebelum new year, aku ajak dia keluar. Pd aku itu lah proper date antara ktorg bdua. Sbelum ni keluar pn setakat lepak2 mcm tu je. Since dia pn xde plan utk new year tu aku pn ajaklah dia keluar. Aku kata, "aku nak akhiri 201* aku dgn kau & mula 201* aku dgn kau" Dia kata dia okay je. Seharian keluar dgn dia, happy tu jgn cakap lah kan. Dah habis sehari keluar sama, time dia hantar balik tu. Masa tu lah aku confess kat dia. Yes, dia mmg terkejut. And dia pn ada kata, kau boleh suka aku tp jgn berharap. Yes, aku bgtahu dia tu pn mmg aku xberharap pape. Aku just nak dia tahu psl perasaan aku. Tu je. Lepas dari kejadian tu, takde ape yg pelik pn. Semua mcm biasa je. Dia layan aku pn baik je. Cuma kdg2 tu ada juga buat aku rasa special. Setahun lebih aku dgn dia bertarik tali, mmg dia takde ckp pape psl prasaan dia tp dr segi layanan dia tula. Sampailah 1 hari, aku ternampak dp insta dia dgn sorg perempuan. Masa tu aku xcepat melatah. Aku biar je dulu kot2 dia nak explain. Tp tak. Dia lgsg xckp apa2. Seminggu sebelum tu, dia layan aku lain sgt. Bila dia xnampak aku, dia cari. Bila whatsapp pulak, dia mcm xnak end kan conversation tu. Walaupn takde topik sgt nk dibualkn. Aku happy, aku mengaku tp dlm masa yg sama aku pelik jugak. Dia ni dah mula bg respon positif ni. Tp tulah, tiba2 je 2 3 hari lepastu aku ternampak dp tu. Siapalah yg xterkejutkn ? Masa tu aku still sangka baik, kemungkinan dia kena cabar dgn kwn2 dia ke apa kn. Aku fikir, drpd aku tahu dr org lain baik aku tanya je dia terus. So aku tanya lah dia tu awek dia ke? And, yes. Dia jawab tu awek dia. Dia kata dia nak bgtahu aku sbb xnak bg aku berharap kat dia. Dia kata, "aku bukannya xpernah try suka kau, pernah try tp xboleh. Perasaan tu xwujud." "Btw, tu ex aku dulu" katanya. Tuhan jelah yg tahu perasaan aku masa tu. Aku tak kisah kalau dia get back dgn ex dia pn tapi kenapa dgn cara mcm tu dia buat kat aku. Bukannya dia xboleh bgtahu cara elok. Kenapa perlu buat mcm tu. Ye, mmg aku ni bkn siapa2 pn utk kau jaga hati. Tp sbg manusia yg ada hati, perasaan n akal fikiran waras, tergamak kau buat mcm tu. Cara aku tahu tu je yg buat aku terkilan sgt. Psl layanan kau ke apa sebelum ni, aku mmg husnudzon yg kau tgh try masa tu. Aku husnudzon jgk kau confused dgn prasaan kau. Takpe, aku faham yg perasaan mmg tak boleh dipaksa. Thanks utk bahagia yg sekejap tu. Semoga kau bahagia.

Comments

Popular posts from this blog

Course break..

Haii.. Hah..excited gile bila dapat course break and balik kampung.. Even kampung "tak"lah jauh mana bak kata sesetengah orang tu.. Aku tetap excited..Yelaa..Yang lagi dekat tu boleh la selalu balik.. Untunglah kan.. Yela..KL dgn Perak memang tak jauh..tapi pandang lah sama Perak tu kat mana.. Perak aku ni bukan macam kat Tapah.. Tuu..hujung tuu... huhu Okay..sebenarnye nak story pasal perjalanan pulang aku tempoh hari..hoho Adventure betul lahh.. Banyak betul rintangan.. Firstly,petang jumaat hari aku nak balik tu.. Aku tunggu lah bas dkt bus stop dpn umah tu.. Tunggu punya tunggu.. Bas sampai..tp..rosak pulak la kt depan tu.. Pastu driver tu cakap tunggu bas belakang..okay.. Tunggu lagii..tapi xsampai-sampai pn.. Hadoiii..ponat den nunggu... Dah la hujan time tu..sabau jo laaa.. Masa tu aku tunggu dgn senior ak 2 org nak balik Melaka.. Tiket dorang dahla kul 8.30.. Nasib la tiket aku kul10.30.. Bas rapid pulak la buat hal..Time2 camtu dengan

Menanti..

Haii..  Sedar xsedar dah 16 hari dah puasa.. Makna nya raya pn dah dekat.. Bulan puasa kali niy memang terasa cepat sangat berlalu.. Pejam celik dah cukup sebulan.. Sementara ada peluang niy guna lah sebaik mungkin kan.. Ramadhan setahun sekali je.. :)) Erm..Org cakap xelok mengeluh,nanti rezeki susah nak masuk.. Tapi niy dikira mengeluh ke eh? Entah bila la nak sampai turn nak masuk belajar niy.. Org lain dah hampir setengah semester dah.. Xniat nak mengeluh sebenarnye.. Tapi ntah la..xtahu nak cakap macam mana.. Bila tengok org lain rasa teringin je.. Tapi ada setengah yang cakap untunglah boleh rehat.. Kadang2 terpikir untung jugak.. Tapi bila dah lama2 bosan menanti.. Hati... Kena lah banyak bersabar dalam penantian.. Tenang & doa banyak2... Insyaallah ada rezeki.. Ada laa..  :))))

Bila hati dah sayang

Hati sedih..hati pedih.. Tuhan uji kita sebab dia sayang kita kan?? Ya Allah.. Meski aku selalu lalai menunaikan suruhanMu.. Aku alpa menjalankan tanggungjawabku.. Aku harap..Tetap ada ruang untuk aku di sisi Mu..  Kuatkanlah aku.. Kuatkanlah keimananku.. Setiap manusia tak pernah lari daripada melakukan kesilapan.. Dulu..aku pernah kecewakan orang lain.. Walaupun aku tahu itu bukan salah dia.. Sekarang aku faham..Aku mengerti perasaan orang bila dikecewakan.. Bodohnya aku kerana mudah percaya.. Bodohnya aku kerana mudah terima.. Tak semua orang akan dapat peluang kedua.. Tapi ramai orang yang mempersiakan peluang pertama.. Sangat aneh perasaan ni.. Datang tak diundang..Pergi pun tanpa dipinta.. Kenapa harus jadi begini.. Karma kah ini?? Aku yang pilih untuk jadi macam ni.. Terima jela baik buruknya.. Kalau dia betul-2 sayangkan aku.. Kenapa masih ada rahsia..? Kenapa macam nak sembunyikan sesuatu..? Aku usaha bina kepercayaa