Skip to main content

Menanti..

Haii.. 
Sedar xsedar dah 16 hari dah puasa..
Makna nya raya pn dah dekat..
Bulan puasa kali niy memang terasa cepat sangat berlalu..
Pejam celik dah cukup sebulan..
Sementara ada peluang niy guna lah sebaik mungkin kan..
Ramadhan setahun sekali je..
:))

Erm..Org cakap xelok mengeluh,nanti rezeki susah nak masuk..
Tapi niy dikira mengeluh ke eh?
Entah bila la nak sampai turn nak masuk belajar niy..
Org lain dah hampir setengah semester dah..
Xniat nak mengeluh sebenarnye..
Tapi ntah la..xtahu nak cakap macam mana..
Bila tengok org lain rasa teringin je..
Tapi ada setengah yang cakap untunglah boleh rehat..
Kadang2 terpikir untung jugak..
Tapi bila dah lama2 bosan menanti..

Hati...
Kena lah banyak bersabar dalam penantian..
Tenang & doa banyak2...
Insyaallah ada rezeki..
Ada laa..
 :))))

Comments

Popular posts from this blog

"AWEK AVIASI TAKLUK KRABI"

Hi, Assalamualaikum semua. I'm back !!  Kali ni dengan tajuk lain macam sikit.  Entry kali ni pasal kisah anak-anak gadis yang baru berjinak-jinak dalam bidang travelling. Haha Mission pertama untuk awek-awek ni adalah untuk menakluki KRABI !! Takluk laa sangat kan. Hahahaha
Okay, sebenarnya kitorang plan ni dah lama dah. Actually, tiket tu yg dah beli lama. Last year dalam middle of the year tak silap. Sis cakap laa kat diorang, kita beli je tiket. Nanti confirm jadi. Haha\ Betul lah kan? Memang jadi.
Kitorang punya trip kali ni 4hari 3malam. So, flight kitorang pagi. Pukul7 pagi.




Waktu kat sana lewat sejam dari waktu kita kat Malaysia.
So, kitorang sampai sana dalam 8 lebih jugak. Sampai je airport kitorang terus ambik shuttle bus pergi ke Aonang. Sebab kitorang punya hotel kat sana.

So, here is our place to sleep. 3 Bees Guesthouse.



Kitorang sampai hotel tu still pagi lagi, check in nye petang. So, kitorang just tinggalkan barang2 je kat situ then terus sewa skuter. Hihi

Harga …

Aircraft Towing Procedures

Towing is a process of moving an aircraft from one place to another without the engine power running. The person in charge to the towing procedure should first, refer to aircraft Maintenance Manual (AMM) Chapter 9 before carry out the process. The person involved in towing process are LAE, Ground crew on headset, cockpit crew & auxiliary crew.
The are procedures to be followed prior to tow the aircraft. Firstly, one man must be in the cockpit for the operation of the brakes of the aircraft. Next, all doors of the aircraft must be closed & locked up. After that, the undercarriage pins must be installed. Then, check the tyre pressure and make sure it is in good and correct readings. The following step is to connect the correct tow bar with the shear pin installed. Remember, one man must be overall in charge of the towing operation and be able to communicate with the man in the cockpit.
Start the APU and make sure there is sufficient hydraulic pressure for the brakes operation. …

Jangan Marah Nanti Kena Jual..

Assalamualaikum blogger.. Nak tau apa yang CikManis maksudkan dengan tajuk kat atas tu?? Haa..Jom laa baca2 tentang niy..hehe
Before that, CikManis nak tau jugak ada tak antara korang yang suka marah2?? Haa..jangan marah nanti kena jual..hehe Korang tau kan yang marah tu datangnya dari syaitan. So, agak-agak lepas niy rasa nak marah tu cepat-cepatla istighfar ye.. CikManis pun kadang-kadang cepat marah jugak tapi bila fikir-fikir balik tak elok lah.. Muka pun nampak buruk je..hehe.. Jangan terasa pulak..CikManis tuju kat diri sendiri je niy..
Haa..sebenarnya CikManis ada story pasal orang yang suka marah-marah niy.. Nak tau??Jom & teruskan membaca ya..
Ceritanya macam niy.. Ada seorang anak niy, dia suka sangat marah-marah.. Kadang-kadang sampai tak terkawal.. Satu hari, si anak niy bertanya kepada bapanya. "Bapa, macam mana saya nak kawal perasaan marah niy??" Lalu si bapa menjawab,  "Anakku, kalau kamu rasa nak marah cepat-cepat ambik paku & paku ke dinding".
Si anak mengam…