Skip to main content

Aku, Jejaka Idaman & Maldives.

Assalamualaikum. Hari ni aku nak cerita lagi.
Cerita pasal diri aku yg tak berapa nak keruan sekarang ni.
Ntah kenapa aku asyik fikir pasal Maldives.
Ada yg taktahu ke Maldives tu apa? Actually, aku dah jatuh hati dgn Maldives ni since.. 
Since when pun aku tak pasti. Hee
Aku teringin sgt nak pergi sana one fine day.
Atau mungkin honeymoon aku nanti, aku nak pegi sana.
Seriously, nampak tak nak mula dah? Haha
Fikir pasal Maldives, terfikir pasal nak kawin. Hihi
Tak sedar diri lagi tu exam, assessment pun belambak-2.
Macam mana nak kawin ? Haha

Aku ni kuat sgt berangan kot. Tu pasal lah asyik terbayang-2 jee..
Hehehe teruk dah ni. Tp dgn sape? Wallahualam lah.
Jodoh tu kan rahsia Allah. Kalau aku minat gila-2 nak mati pun, kalau takde jodoh tak guna jugak.
So, aku pasrahkan hati aku ni.
Cuma ada sorang je lelaki yg buat aku gila sgt. Ntah kenapa aku sendiri taktahu.
Puas aku cuba untuk lupakan and lumpuhkan dia dari ingatan aku. Tetap jugak ada, tetap jugak takleh lupa.
Kenapa eh? 
Biarlah dia, lantaklah nak terus menghantui aku ke apa.
Aku redha je. cehhh
Hihi

Aku sebenarnya tak kisah siapapun jodoh aku. yelah, jodoh kan. haha
Tapi, semua manusia dalam dunia ni tetap akan ada ciri-2 suami/isteri yg dia nak kan?
Samalah macam aku. Aku pun ada citarasa aku sendiri. Hihi
First, biasalah perempuan mesti nak lelaki tu lagi tinggi dari dia. Tambah-2 aku ni dahlah tinggi, nak pulak lelaki lagi tinggi. Mcm mana tu? Alah bukan nak tinggi-2 sgt pun. Tinggi sikit dari aku pun okaylah. Hehe
Second, aku tak berkenan dgn lelaki yg berkulit putih sgt. Bukanla maksudnya aku suka lelaki hitam. No no. Hehe.. Aku suka yg manis and sedap mata memandang je. Third, aku suka yg pandai main gitar. Wink wink ! Haha kenapa dgn gitar? Sebab aku suka menyanyi, so kalau nanti aku nak nyanyi aku suruh dia yg mainkan gitar untuk aku. Hehe 
Lagi?
Erm.. aku suka lelaki yg pandai buat kelakar. Actually pandai ambik hati lah. Bukan yg jenis manis mulut je. Kang tak pasal-2 semua org diayatnye. habislah aku. hihi
Kalau boleh aku nak dia pandai masak. Haha selama ni dgr lelaki asyik cari perempuan pandai masak je, aku pun nak lelaki pandai masak. Boleh masak sama-2 nanti. Hehe Aku taklah pandai masak sgt tp kalau selalu masak..In shaa Allah.. Akulah chef terhebat untuk suami aku. After his mom lah yg pasti. :)
Hmm.. aku taknaklah bahagia aku nanti cuma kt dunia je.
Mestilah aku nak lelaki yg boleh bimbing aku ke jalan Allah. Aku nak jadi bidadari syurga utk suami aku dunia akhirat. Jealouslah aku nanti kalau dia ada bidadari lain. Hehe
Selain tu, aku harap dia seorang yg penyabar. Kenapa penyabar? sbb aku ni degil orangnya. Kalau dapat yg tak sabar nanti. Tunggang terbalik rumah tangga aku di buatnya kalau gaduh. Hee
Apa lagi ye ?
Haa lupa nak mention.. Aku sebolehnya nak yg tua sikit dari aku. Taknaklah sebaya kalau boleh. Sbb bila dia lagi tua dr kita, aku yakin dia lebih matang dlm buat keputusan. Yelah.. nak jadi ketua keluarga kot.
Aku harap dia akan suka budak-2, aku suka budak-2 tapi taktau lah budak-2 suka aku ke tak.. hihi
Kalau boleh aku nak dia dgr ckp mak dia. Mcm mana nak explain eh? Ermm camnii.. kalau aku kawin dgn dia, aku kena ikut cakap dia.. So, kalau dia ikut cakap mak dia, aku pun confirm lah kena ikut jgk kn.
Aku nak mcm tu sbb, first.. aku taknak dia tersepit dgn kehendak mak dia dgn kehendak aku. Second, aku nanti pun akan ada anak jgk, mestilah nanti aku nak anak-2 aku dgr ckp aku. Lastly, dia mestilah pembersih & kemas. Baru sedap sikit mata memandang, tak hensem takpe. 

Haa tu dia ciri-2 lelaki idaman aku. Aku bukannye demand mcm-2 pun. Itu ciri-2 lelaki idaman je. Tapi kalau dapat yg lg advance tu kira rezeki lah. Hihi
Dear future husband, I will accept you for who you are and I hope you will accept me for who I am. 

Comments

Popular posts from this blog

Course break..

Haii.. Hah..excited gile bila dapat course break and balik kampung.. Even kampung "tak"lah jauh mana bak kata sesetengah orang tu.. Aku tetap excited..Yelaa..Yang lagi dekat tu boleh la selalu balik.. Untunglah kan.. Yela..KL dgn Perak memang tak jauh..tapi pandang lah sama Perak tu kat mana.. Perak aku ni bukan macam kat Tapah.. Tuu..hujung tuu... huhu Okay..sebenarnye nak story pasal perjalanan pulang aku tempoh hari..hoho Adventure betul lahh.. Banyak betul rintangan.. Firstly,petang jumaat hari aku nak balik tu.. Aku tunggu lah bas dkt bus stop dpn umah tu.. Tunggu punya tunggu.. Bas sampai..tp..rosak pulak la kt depan tu.. Pastu driver tu cakap tunggu bas belakang..okay.. Tunggu lagii..tapi xsampai-sampai pn.. Hadoiii..ponat den nunggu... Dah la hujan time tu..sabau jo laaa.. Masa tu aku tunggu dgn senior ak 2 org nak balik Melaka.. Tiket dorang dahla kul 8.30.. Nasib la tiket aku kul10.30.. Bas rapid pulak la buat hal..Time2 camtu dengan

Menanti..

Haii..  Sedar xsedar dah 16 hari dah puasa.. Makna nya raya pn dah dekat.. Bulan puasa kali niy memang terasa cepat sangat berlalu.. Pejam celik dah cukup sebulan.. Sementara ada peluang niy guna lah sebaik mungkin kan.. Ramadhan setahun sekali je.. :)) Erm..Org cakap xelok mengeluh,nanti rezeki susah nak masuk.. Tapi niy dikira mengeluh ke eh? Entah bila la nak sampai turn nak masuk belajar niy.. Org lain dah hampir setengah semester dah.. Xniat nak mengeluh sebenarnye.. Tapi ntah la..xtahu nak cakap macam mana.. Bila tengok org lain rasa teringin je.. Tapi ada setengah yang cakap untunglah boleh rehat.. Kadang2 terpikir untung jugak.. Tapi bila dah lama2 bosan menanti.. Hati... Kena lah banyak bersabar dalam penantian.. Tenang & doa banyak2... Insyaallah ada rezeki.. Ada laa..  :))))

Bila hati dah sayang

Hati sedih..hati pedih.. Tuhan uji kita sebab dia sayang kita kan?? Ya Allah.. Meski aku selalu lalai menunaikan suruhanMu.. Aku alpa menjalankan tanggungjawabku.. Aku harap..Tetap ada ruang untuk aku di sisi Mu..  Kuatkanlah aku.. Kuatkanlah keimananku.. Setiap manusia tak pernah lari daripada melakukan kesilapan.. Dulu..aku pernah kecewakan orang lain.. Walaupun aku tahu itu bukan salah dia.. Sekarang aku faham..Aku mengerti perasaan orang bila dikecewakan.. Bodohnya aku kerana mudah percaya.. Bodohnya aku kerana mudah terima.. Tak semua orang akan dapat peluang kedua.. Tapi ramai orang yang mempersiakan peluang pertama.. Sangat aneh perasaan ni.. Datang tak diundang..Pergi pun tanpa dipinta.. Kenapa harus jadi begini.. Karma kah ini?? Aku yang pilih untuk jadi macam ni.. Terima jela baik buruknya.. Kalau dia betul-2 sayangkan aku.. Kenapa masih ada rahsia..? Kenapa macam nak sembunyikan sesuatu..? Aku usaha bina kepercayaa