Skip to main content

"AWEK AVIASI TAKLUK KRABI - DAY 2"

Hi semua !! Now, I'm ready for next entry. Day 2 in KRABI !!
Okay, mula dengan Bismillah dulu. :)

Haaa Day 2 ni ialah hari membakar dan memanggang kulit. OMG ! Dah laa kita ni memang putih, bertambah-tambah laa putih masak garing kat sana. HAHA

Untuk day 2 and day 3 ni kitorang ambik pakej. Asalnya nak ambik pakej full 4H3M tapi memandangkan masing-masing nak merasa jadi backpackers ala ala orang bujang. So, kita pun reduce kan kos kat situ sikit. Kitorang just ambik pakej yang besar-besar je. Contohnya macam snorkeling and island hopping, town tours and a few activities tu. Untuk activities tu nanti aku cerita untuk Day 3 punya okayy ? Hihi

Okay, pagi tu kitorang bangun awal sikit sebab nak cari breakfast dulu sebab dalam pakej tu xde breakfast. Just ada lunch je.

So, ini breakfast kitorang. Nasi minyak & Nasi kerabu. Ada roti canai tu tapi dia macam garing sangat. Hihi

Lepas breakfast, kitorang balik hotel and tunggu orang yg pakej tu ambik kitorang untuk pegi snorkeling pulak. 
Tunggu sampai 8.30am mcm tu ada van sampai. Orang siam, and tak pandai sangat speaking. Tp still boleh communicate lah. Dia bawak kitorang pegi ke pantai kat mana ya. Lupa sudah.. Haha
Kat situ tempat kumpul laaa. Sampai je kitorang di brief sikit pasal pulau-pulau yg kitorang nak pegi tu and berapa ramai yg pegi semua. Actually, asalnya kitorang nak ambik Phi Phi Island tapi sebab ada borak-borak dengan makcik tepi jalan. Katanya time tu Phi Phi Island cam kotor sikit. So, kitorang pun pilih pegi 4 Islands by long tail boat. Mindset aku, ingat kan long tail boat yg kayu tuh. Sekali macam speed boat jugakk daa. Total group kitorang yg pegi tu 18 orang sekali dgn tourist guide tu. Dia suruh panggil dia "BEST". Sebab kalau nak bagitau nama siam dia. Siapa yg boleh ingatkan ? berbelit lidah pn nak sebut.

Ni lepas briefing and sambil-sambil menunggu passengers lain sampai. Cantik tak ?

Bila semua dah complete. Kitorang pun naik lah boat. Untuk mulakan aktiviti memanggang kulit. Hihi

Sempat selfie dulu dengan diorang. Serius sporting.

First, diorang bawak kitorang pergi Chicken island! 
Tapi just untuk bergambar je. :D


Tudiaaa Chicken Island. Nampak tak bentuk dia ? Or maybe nampak macam itik sebenarnyakan ? Hihi

Okay next, diorang bawak kitorang pergi PhraNang Cave Beach.
Fyi, PhraNang tu maksud dia princess !
New info okayy.


Ni kat PhraNang Cave Beach. Kat sini ramai gila orang. Diorang ramai-ramai cari princess kot. Padahal ni haaa, princess tengah bergambo kat bawah pokok ni ha. Hahaha

Move to next destination. 


Okayyy, cantik dan kemas kan gambar ni ? Masa ni dekat Tup Island. Berenti sini untuk bergambo lagi. Hihi 
#MissionPolaroid kan ?
Tapi serius wehhh.. Pulau kat sana sangat-sangat lah cantik. Air dia sangatlah jernih. Fuhhh !

Dan selepas itu, kitorang bergerak ke Poda Island. Kat sini kitorang stop lama sikit. Sebab sekali dengan lunch.

Nampak tak kat situ masing-masing dah mula hangit. Hahaha

Lepas lunch, masih ada masa lagi. So, selfie lah lagii. Hihi

Dalam pukul 2.30 pm macam tu, kitorang dah berangkat pulang. Dah cukup masak dah kot.
Ohh yaaa.. Gambar time snorkeling takde pulak. Sebenarnya ada, tapi jauh pulak dia pergi sampai tak jumpa. Haha

So, kitorang pun bergerak balik. Dah puas bergambar, dah puas main air. Dan yang paling penting, dah masak sangat. Hahaha

Okay, balik lah kita. Badan pun dah letih. Sebelum tu, masa on the way balik. Kitorang tamplom dulu untuk turn mandi. Yelaa.. kat hotel ada satu toilet je kot. Sekali mmg luck daa. Orang first dapat mandi ! Hahahaha Kesian yg lain. Mesti penat dan geram kan ? Tabah okayy ? Hihi

Petang tu kat hotel, lepas siap mandi apa semua semua terbongkang. Penattttt !
Tapi disebabkan perut sudah meminta-2 untuk diisi, pakat-2 bersiaplah untuk pergi mencari makan.
Kali ni jalan kaki je sebab skuter dah pulang kan. 

Jalan kaki, banyak jugak lah kedai yg kitorang usya. Tp awek aviasi 03 ni cerewet sikit, dia usya sampai ke dapur, tukang masak semua. Baru lah jumpa kedai yg okay sikit. Kitorang ikutkan saje, sebab dia yg lapar lebih. And lagi satu nasib baik lahh dia ni boleh cakap siam sikit. So, boleh lah tawar menawar harga. Mission terselamat la sikit dari penipu ke apa. Hihi


So, here's our dinner. Tom yam gong dengan ape kebenda tak ingat. Powerr !!

Lepas dinner, tak banyak aktiviti pun. Just jalan-2 then balik hotel. Rehat.

Okayy, done penaklukan KRABI day 2 !

Jangan lupa baca pengembaraan Day 3 Awek Aviasi ye ! Stay tune :)

Comments

Popular posts from this blog

Course break..

Haii.. Hah..excited gile bila dapat course break and balik kampung.. Even kampung "tak"lah jauh mana bak kata sesetengah orang tu.. Aku tetap excited..Yelaa..Yang lagi dekat tu boleh la selalu balik.. Untunglah kan.. Yela..KL dgn Perak memang tak jauh..tapi pandang lah sama Perak tu kat mana.. Perak aku ni bukan macam kat Tapah.. Tuu..hujung tuu... huhu Okay..sebenarnye nak story pasal perjalanan pulang aku tempoh hari..hoho Adventure betul lahh.. Banyak betul rintangan.. Firstly,petang jumaat hari aku nak balik tu.. Aku tunggu lah bas dkt bus stop dpn umah tu.. Tunggu punya tunggu.. Bas sampai..tp..rosak pulak la kt depan tu.. Pastu driver tu cakap tunggu bas belakang..okay.. Tunggu lagii..tapi xsampai-sampai pn.. Hadoiii..ponat den nunggu... Dah la hujan time tu..sabau jo laaa.. Masa tu aku tunggu dgn senior ak 2 org nak balik Melaka.. Tiket dorang dahla kul 8.30.. Nasib la tiket aku kul10.30.. Bas rapid pulak la buat hal..Time2 camtu dengan

Menanti..

Haii..  Sedar xsedar dah 16 hari dah puasa.. Makna nya raya pn dah dekat.. Bulan puasa kali niy memang terasa cepat sangat berlalu.. Pejam celik dah cukup sebulan.. Sementara ada peluang niy guna lah sebaik mungkin kan.. Ramadhan setahun sekali je.. :)) Erm..Org cakap xelok mengeluh,nanti rezeki susah nak masuk.. Tapi niy dikira mengeluh ke eh? Entah bila la nak sampai turn nak masuk belajar niy.. Org lain dah hampir setengah semester dah.. Xniat nak mengeluh sebenarnye.. Tapi ntah la..xtahu nak cakap macam mana.. Bila tengok org lain rasa teringin je.. Tapi ada setengah yang cakap untunglah boleh rehat.. Kadang2 terpikir untung jugak.. Tapi bila dah lama2 bosan menanti.. Hati... Kena lah banyak bersabar dalam penantian.. Tenang & doa banyak2... Insyaallah ada rezeki.. Ada laa..  :))))

Bila hati dah sayang

Hati sedih..hati pedih.. Tuhan uji kita sebab dia sayang kita kan?? Ya Allah.. Meski aku selalu lalai menunaikan suruhanMu.. Aku alpa menjalankan tanggungjawabku.. Aku harap..Tetap ada ruang untuk aku di sisi Mu..  Kuatkanlah aku.. Kuatkanlah keimananku.. Setiap manusia tak pernah lari daripada melakukan kesilapan.. Dulu..aku pernah kecewakan orang lain.. Walaupun aku tahu itu bukan salah dia.. Sekarang aku faham..Aku mengerti perasaan orang bila dikecewakan.. Bodohnya aku kerana mudah percaya.. Bodohnya aku kerana mudah terima.. Tak semua orang akan dapat peluang kedua.. Tapi ramai orang yang mempersiakan peluang pertama.. Sangat aneh perasaan ni.. Datang tak diundang..Pergi pun tanpa dipinta.. Kenapa harus jadi begini.. Karma kah ini?? Aku yang pilih untuk jadi macam ni.. Terima jela baik buruknya.. Kalau dia betul-2 sayangkan aku.. Kenapa masih ada rahsia..? Kenapa macam nak sembunyikan sesuatu..? Aku usaha bina kepercayaa