Skip to main content

"AWEK AVIASI TAKLUK KRABI"

Hi, Assalamualaikum semua. I'm back !! 
Kali ni dengan tajuk lain macam sikit. 
Entry kali ni pasal kisah anak-anak gadis yang baru berjinak-jinak dalam bidang travelling. Haha
Mission pertama untuk awek-awek ni adalah untuk menakluki KRABI !!
Takluk laa sangat kan. Hahahaha

Okay, sebenarnya kitorang plan ni dah lama dah. Actually, tiket tu yg dah beli lama. Last year dalam middle of the year tak silap. Sis cakap laa kat diorang, kita beli je tiket. Nanti confirm jadi. Haha\
Betul lah kan? Memang jadi.

Kitorang punya trip kali ni 4hari 3malam. So, flight kitorang pagi. Pukul7 pagi.




Waktu kat sana lewat sejam dari waktu kita kat Malaysia.
So, kitorang sampai sana dalam 8 lebih jugak. Sampai je airport kitorang terus ambik shuttle bus pergi ke Aonang. Sebab kitorang punya hotel kat sana.

So, here is our place to sleep. 3 Bees Guesthouse.




Kitorang sampai hotel tu still pagi lagi, check in nye petang. So, kitorang just tinggalkan barang2 je kat situ then terus sewa skuter. Hihi


Harga sewa skuter ni, 100 baht per person. So, kitorang sewa 2 skuter je. 
Lepastu kitorang start jalan2 cari makan and berjalan2 ke pantai Aonang.


Ni menu breakfast cum lunch kitorang. Nasi campur je. Lapar terokkkk !




Di tengah2 panas pun sanggup, asalkan dapat bergambo. Haha
Lepas dah kenyang and dah puas berjalan kat pantai Aonang. Kitorang pun balik ke hotel untuk check in. Dekat je pantai Aonang ni dgn guesthouse tu. Dalam 5 minit je naik skuter tu. 
Kitorang pn check in then berehat sekejap sambil tunggu sorang lagi awek aviasi. Dia lambat sikit sbb flight dia tengahari. Kitorang bagi dia direction apa semua. Then dia gerak sendiri dari airport sampai lah ke depan pintu hotel. haha kental sangat. Sebenarnya kitorang seludup je sorang lagi tu. Nasib baik dia berani buat slumber je masuk sampai ke bilik. Terbaik kan awek aviasi 05 ! Hihi

Petang sikit kitorang keluar balik untuk cari makan lagi. Kitorang pergi ke pasar malam diorang. Lupa nama tempat tapi pasar malam tu memang hari2 ada. Disebabkan sewa skuter 2 bijik je, kitorang naik lah bertiga 1 skuter tu. haha Tp aku rasa benda tu macam takde masalah pun sebab diorang kat sana macam tak pelik pun kitorang naik bertiga. Lepas habis je cari makanan dekat pasar malam tu. Kitorang terus gerak ke Gastropod Fossil Beach. Sebenarnya itu tempat shopping pakaian murah. Baju-baju ke souvenirs ada jual kat situ. Tapi kitorang pergi tu dah petang, kedai pun dah banyak tutup. So berbekalkan makanan yg kitorang shopping kat pasar malam tu. Kitorang picnic dekat pantai tu.

Gastropod Fossil Beach

Hasil tangkapan kat pasar malam. Hihi

Awek Aviasi. Makanan. Selfie. 

Dah makan kenyang, hari pun makin gelap. So kitorang pun beransur meninggalkan Fossil Beach. And now we're heading to Aonang Muslim Street. Kat sana pun tempat shopping jugak. Dia macam gerai tepi jalan. Ada jual baju-baju, beg and barang-barang souvenirs jugak. And makan juga. Hihi Dijamin halal. Sebab tu nama tempat tu Aonang Muslim Street.
Tapi disebabkan masih kenyang, kitorang just jalan-jalan cuci mata jelah sambil-sambil survey barang yg nak shopping. Tapi survey je dulu. Sebab nak habiskan duit untuk aktiviti-aktiviti Day 2 and Day 3 dulu. Planning nya, shopping tu biarlah malam last. Hihi

Okay, kalau datang Krabi. Jangan lah lepaskan peluang untuk try Pancake Yamilah.
Serious talk, sangat-sangatlah sedap. Tak tipu punya. Dia kedai tepi jalan jugak. Actually dia macam foodtruck tp bukan truck. Dia motor. Haha Namanya Rotee Yamilah.

Yg ni kitorang order Banana Nutella, Banana Chocolate and Honey Pineapple.
Fuhh terbaikk toqqq rasa dia.
Kitorang lepak makan ni dekat tepi pantai Aonang 2. 
Lepas makan then feeling-2 angin pantai tu. Kitorang pun dah rasa cam penat sikit. So we decided utk balik hotel rehat.
On the way balik tu ada lah kejadian sikit. Hihi Tapi kejadian tu simpan jelah sebagai memori terindah kat Aonang dari Awek-awek Aviasi. Hihi

Yeayyyyy! Done Al Kisah Penaklukan Krabi Day 1!!





Comments

Popular posts from this blog

Course break..

Haii.. Hah..excited gile bila dapat course break and balik kampung.. Even kampung "tak"lah jauh mana bak kata sesetengah orang tu.. Aku tetap excited..Yelaa..Yang lagi dekat tu boleh la selalu balik.. Untunglah kan.. Yela..KL dgn Perak memang tak jauh..tapi pandang lah sama Perak tu kat mana.. Perak aku ni bukan macam kat Tapah.. Tuu..hujung tuu... huhu Okay..sebenarnye nak story pasal perjalanan pulang aku tempoh hari..hoho Adventure betul lahh.. Banyak betul rintangan.. Firstly,petang jumaat hari aku nak balik tu.. Aku tunggu lah bas dkt bus stop dpn umah tu.. Tunggu punya tunggu.. Bas sampai..tp..rosak pulak la kt depan tu.. Pastu driver tu cakap tunggu bas belakang..okay.. Tunggu lagii..tapi xsampai-sampai pn.. Hadoiii..ponat den nunggu... Dah la hujan time tu..sabau jo laaa.. Masa tu aku tunggu dgn senior ak 2 org nak balik Melaka.. Tiket dorang dahla kul 8.30.. Nasib la tiket aku kul10.30.. Bas rapid pulak la buat hal..Time2 camtu dengan

Menanti..

Haii..  Sedar xsedar dah 16 hari dah puasa.. Makna nya raya pn dah dekat.. Bulan puasa kali niy memang terasa cepat sangat berlalu.. Pejam celik dah cukup sebulan.. Sementara ada peluang niy guna lah sebaik mungkin kan.. Ramadhan setahun sekali je.. :)) Erm..Org cakap xelok mengeluh,nanti rezeki susah nak masuk.. Tapi niy dikira mengeluh ke eh? Entah bila la nak sampai turn nak masuk belajar niy.. Org lain dah hampir setengah semester dah.. Xniat nak mengeluh sebenarnye.. Tapi ntah la..xtahu nak cakap macam mana.. Bila tengok org lain rasa teringin je.. Tapi ada setengah yang cakap untunglah boleh rehat.. Kadang2 terpikir untung jugak.. Tapi bila dah lama2 bosan menanti.. Hati... Kena lah banyak bersabar dalam penantian.. Tenang & doa banyak2... Insyaallah ada rezeki.. Ada laa..  :))))

Bila hati dah sayang

Hati sedih..hati pedih.. Tuhan uji kita sebab dia sayang kita kan?? Ya Allah.. Meski aku selalu lalai menunaikan suruhanMu.. Aku alpa menjalankan tanggungjawabku.. Aku harap..Tetap ada ruang untuk aku di sisi Mu..  Kuatkanlah aku.. Kuatkanlah keimananku.. Setiap manusia tak pernah lari daripada melakukan kesilapan.. Dulu..aku pernah kecewakan orang lain.. Walaupun aku tahu itu bukan salah dia.. Sekarang aku faham..Aku mengerti perasaan orang bila dikecewakan.. Bodohnya aku kerana mudah percaya.. Bodohnya aku kerana mudah terima.. Tak semua orang akan dapat peluang kedua.. Tapi ramai orang yang mempersiakan peluang pertama.. Sangat aneh perasaan ni.. Datang tak diundang..Pergi pun tanpa dipinta.. Kenapa harus jadi begini.. Karma kah ini?? Aku yang pilih untuk jadi macam ni.. Terima jela baik buruknya.. Kalau dia betul-2 sayangkan aku.. Kenapa masih ada rahsia..? Kenapa macam nak sembunyikan sesuatu..? Aku usaha bina kepercayaa